24 november, 2008

Tjuriga gamla hulken!

Då jag var liten så brukade jag tillbringa några dagar om somrarna hemma hos min mormor i Vilhelmina. På den tiden var parabol ett främmande begrepp för mina föräldrar, vi hade bara Kanal 1 och TV2 hemma hos mig, så det var extra kul att vara hemma hos mormor som hade Kabel TV hos sig.

Om mornarna så kunde jag gotta mig i allt från TV3,s breda utbud på tecknat allt från Scooby Doo, Smurfarna, Skurt ( men han var bara läskig ) till Thunder Cats. Då kvällen kom så brukade jag och min bror följa med skrämd förtjusning tv serien Hulken (från 70-talet).
Vi tyckte det verkligen var något speciellt spännande med denna gröna sura illbatting. Andreas ( min storebror ) tyckte om Hulken så mycket så det blev hans favorit lek...Man fick ju spöa mig! :p

Hemma hos min mormor som även hade TV1000 såg jag och Andreas en japansk långfilm med spindelmannen ( även den från 70-talet). Det enda jag minns från den var att spindelmannens dräkt såg mer ut som en stor urtvättad vuxenpjamas än en superhjältekostym, och att spindelmannen mer flög än skjöt sig fram med spindelnät (pågrund av filmens extremt låga budget)

Här har ni i alla fall en liten hyllningsteckning till dessa två hjältar tecknad 2006 i färgpennor och tusch.

Inga kommentarer: