23 december, 2008

God Jul

HO HO HO Merry Jul på er allihop!
Imorgon är det julafton och granen står så grön och grann i stugan, lägenheten, villan, huset, osv.
Jag tog den här bilden på tomten ( pappa ) då han förgyllde julaftonen för min kusin Jonathan förra året...Min farbror hade varit för slapp för att fixa en tomte under jul och löste problemet med att säga till jonathan.
- Tomten är sjuk och kommer inte i år!
- BRÖÖÖÖL! Buhuuu! Tomten kommer visst! tomten blir aldrig sjuk! svarade Jonathan.

Min pappa brukar vara jultomte hos min farbror på julen, men pappa blev lite tjurig då min farbror tog det för givet att pappa skulle ställa upp på att vara tomte så han bestämde sig för att inte komma som tomte till min farbror detta år.

Det var inte förrän då Jag och Veronica berättade för pappa om den hjärtskärande berättelsen om kusin Jonathan och hans stenhårda tro på att tomten visst skulle komma, som pappa bestämde sig för att ringa min farbror.
- Visst kommer jag och tomtar, Jag gör allt för pengar! sa pappa.

Slutet gott, allting gott!
God jul allihopa!

Inga kommentarer: